
Zona verde
Parque da Alameda
Parroquia
San Fructuoso
Nome científico da especie dominante
Quercus robur L.
Nome común en galego
Carballo
Nome común en castelán
Roble
Perímetro normal máximo/medio/mínimo
3,8/2,2/1,1 metros
Altura máxima/media/mínima
22/17/7 metros
Idades estimadas
100-300 anos
Historia
Segundo a lenda xacobea, o sepulcro do Apóstolo foi soterrado nas terras do bosque Libredón así que a carballeira viría sendo o resto que queda do gran arboredo daquel tempo. O certo é que o outeiro dos Poldros -como tamén se chamou nos tempos medievais- é un espazo intimamente ligado á historia da cidade.
Aquí construíu o arcebispo Diego Xelmírez unha capela en 1102 para acoller as reliquias de Santa Susana que trouxera de Braga; aquí se reunían as asembleas veciñais de maior concorrencia, aquí estivo a picota. A partir do século XVI a aba que caía sobre o camiño de Padrón (hoxe Xoán Carlos I) comezou a ser colonizada pola cidade e foise arranxando. E así, esa zona baixa primeiro foi unha zona de árbores que embelecía a entrada á cidade, logo naceron os paseos da Alameda; a construción da igrexa do Pilar, transformou radicalmente esa zona baixa.
No resto parece que as árbores formaron a vista predominante e temos noticia de varias replantacións ordenadas polos Concello; eran carballos, álamos ou freixos que trouxo a veciñanza de Marrozos, Conxo e Aríns por mandato da Corporación. Era unha sorte de devesa municipal na que a veciñanza podía coller leña (só das pólas) ou deixar o gando.
En 1831 Blas Galiano deseñou un primeiro proxecto de ordenación; tardou moito en desenvolverse pero acabaría conformando o paseo da Ferradura.
Descrición
Esta zona é o corazón físico e histórico da Alameda, sendo testemuña da aparencia antiga do outeiro de Santa Susana, que era un espazo forestal. A especie dominante é o Quercus robur (carballo), con algúns exemplares de gran porte e antigüidade.
A carballeira é un dos escenarios da historia da cidade por canto nela tiveron lugar as feiras de gando até o seu traslado en 1971; eran especialmente sinaladas as da Ascensión e do Apóstolo, que congregaban cantidades inxentes de persoas. Hoxe en día continua acollendo as barracas e atraccións nas festas desas datas.